En onyttig fast nyttig helg

God kväll. Söndag. Härliga söndag. Alltid skönt att kunna slappa i sin egen soffa... ja, om man nu kunde slappa. Ishockeyseriernas premiärer ligger bara dryga veckan bort vilket innebär en herrans massa jobb på SvenskaFans just nu, men man ska inte klaga. Sån är inte jag.

I fredags var det party på kåren. Den första kårpuben efter nollningen. Mycket trevlig men var hemma sent och redan strax efter åtta gick resan till Umeå.

För där var det dags för...

handbolldomarkurs.

Vet inte om jag nämnde det i förra inlägget (och är för lat för att kolla) men kom fram till att det var tio år sedan jag började döma i Rydebäck. Detta blir därmed nionde säsongen, eftersom jag höll sabbatsår första året i Pite. Helgen bestod av ett fystest som jag klarade elitnivån på(!!) och, god mat på Hotell Botnia i Ume. I dag söndag avslutades allt med regeltest och fika innan vi rullade tillbaka till Pite.

Här väntade det tårtkalas på Kvartershuset där Tina firade lite efter sin 20-årsdag i torsdags. Mycket onyttiga kakor och tilltugg fann min mun, men med tanke på helgens fystest kände jag att det inte var mer än rätt!

I år kom det också en ny regelbok och av den att döma, och dess nya direktiv lär det här...



... bli betydligt vanligare.

Och glöm inte... i januari börjar handbolls-VM i södra Sverige (i Norrland räknar man även Norrköping, Göteborg och så vidare dit). Och naturligtvis har vi biljett till semifinalen den 28/1 i Kristianstad. KUL!

I morgon är det måndag - ny vecka, nya tag, nya studier, heja heja...!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0