Tvätten är fixad, spisen är torkad

Är inne i en hektisk vecka (hur många gånger har jag inte skrivit det i de senaste inläggen?) men hann med att tvätta i dag. Woho! Eller ja, tvätten snurrar runt i torktumlaren just nu faktiskt. Men den ska hämtas och vikas, och sedan blir det till att sova. Blir mer och mer redo för helgens bravader. SMASK på fredag, jobb på lördag förmiddag följt av handbollsdömning på eftermiddagen och samtidigt umgås med mor. Morsan får hänga på, får hon verkligen se Piteå när det är som...

...bäst?
Jag vet inte vad det blir. Vi har haft fint väder flera dagar, inklusive i morse men sedan försvann solen, blåsten kom och vet ni vad. Nu snöar det. IGEN. Och det är så jäääävla livsfarligt att gå nu, även om man bara ska en så kort bit som till tvättstugan. Man trillar (ett uttryck som används ytterst sällan i de här trakterna) väldigt enkelt. Eller åtminstone tappar balansen. Jag har rätt bra reflexer (det lärde jag mig av Farbror Blå, att man skulle bära bra reflexer), så jag räddar mig allt som oftast. Till skillnad från damen som jag och praktikant-foto-Emil såg från PT-bilen i dag.

I morgon är jag ledig från P-T och ska SMASK-repa hela dagen.

Tjofräs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0