Jordskalv... shaky!

Upplevde nyss (cirka 20 minuter sedan) mitt första jordskalv någonsin. Tror jag?

Det skakade i säkert 4-5 sekunder, och det märktes att det inte var någon som hoppade runt i grannlägenheten (Här är ju ändå ingen annan i fastigheten...typ). Tydligen hade jordbävningen sitt öga i Skellefteåtrakten, men det har känts ända upp till Piteå och ner till Robertsfors (cirka 20 mil söder om Skellefteå, 27 om Pite, kanske?). Nåja, inget gick i kras (skånskt uttryck?) i alla fall.

Hittade en massa humor på webben i samband med skalvet. Aftonbladet ville ha in bilder på skalvet. Hur fotograferar man ett 4-5 sekunder långt skalv? Rätt lätt att arrangera efterdoningarna och få en bra bild att skicka...

En Skellefteåbo trodde det var en stridsvagn för att Nordkorea var så glada över sin insats mot Brasilien i fotbolls-VM, och en annan höll på att få en hjärtinfrakt medan den tredje sprang ut på sin balkong för att ta sig i säkerhet. Hahaha...

Detta gjorde min dag. Nu ska jag sova. 08:00 börjar tredje dagen på jobbet. Redigeringen går alldeles utmärkt.

Kommentarer
Postat av: Geografilektion vore kanske på sin plats

Märkligt att robertsfors flyttat på sig, hade kanske med skalvet att göra.

Så vitt jag vet är det ca 13 mil mellan Ske-å och umeå, och robertsfors ligger ungefär mitt emellan.



Verkar som journalisten inte gjort sin research innan han skriver.

2010-06-20 @ 22:21:43
Postat av: Holm

Haha... Justja robertsfors ligger innan Ume. Blandade ihoooop!

2010-06-20 @ 22:27:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0