Sista heldagen i Skåne på ett tag

Vaknade i morse (strax så där vid 12-tiden) och så det var ännu mer snö på marken. Det är kanske ett tecken: Dags att förbereda sig. Det är svinkallt i Piteå just nu. Meteorologerna visar prognoser på en kyla ner mot 30 grader. Härligt. Bara att förbereda sig. Jag trodde för övrigt jag var ledig resten av veckan, men icke. Har långa dagar både torsdag och fredag - så det är direkt in i hetluften.

I morgon lyfter alltså planet, närmare bestämt klockan 16.35. Har fyra timmars väntetid på Arlanda och kommer inte landa i Luleå förrän vid halv elva, vilket i sin tur betyder att jag anländer i bostaden först vid halv tolv.

I kväll är det ishockey i Ängelholm. Det kan vara så illa att det är sista matchen jag ser i Lindab Arena den här säsongen. Förmodligen inte om Rögle går till kvalserie/slutspel, men i grundserien.

Sitter och lyssnar på Pearl Jams senaste album "Backspacer". Känns som att Pearl Jam kommer att överta min playlist ett tag nu... igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0