Så himla skönt med helg

När det är helg brukar det innebära sena nätter och sena morgnar för min del, men jag lever tydligen ett annat liv nu när jag jobbar. I går var jag så trött, så jag somnade "redan" vid kvart över tolv - halv ett. Jag var på kåren, där det var skräckfilmskväll, och såg någon film som var varken läskig eller bra - bara helt jävla vidrig. Hur kan man vara så detaljerad, och visa det så länge när en 40-50 årig man våldtar en 17-åring. Det var äckligt. Våldtäkt är något av det värsta jag vet på denna jord.
Men det var kul att träffa lite folk i alla fall... : ))

Har avslutat min första vecka på Piteå-tidningen. Har skrivit en del, men mycket har sparats till en senare tidning. I dag, lördag, har jag dock två artiklar med i pappersupplagan. Jag har i alla fall kul på redaktionen, mycket tack vare Emme. Här kommer veckans tre bästa samtals-citat.

Samtal 1:
Ska förklara en sak rån dagens Piteå-tidning.

Holm: ”Bla, bla, bla, bla, bla”, på skånska
Emme: ”Nu hör jag inte vad du säger...”
Holm: ”Läs det i tidningen, där står det på svenska”

Samtal 2:

I en diskussion om en viss person hade förhållande.
Holm: Han hade ring på ringfingret. Det är typ det första jag kollar på, speciellt på män.
Den bjuder jag på, haha... :p. Nej, mor, du behöver inte "oroa" dig.

Samtal 3:
Från ingenstans....
Emme: Vet du var det luktar bäst på hela kroppen? Mellan brösten! Det luktar jättegott.
Holm: Gäller det även oss män?

Räkna med att fler kommer upp under de resterande nio veckorna. Det är i alla fall riktigt trevligt på PT, och jag ser framemot fortsättningen där. Den här dagen ska jag spendera dels ute på Vallsberg (Där skid-SM-tävlingarna pågår), och dels framför TV:n. Rögle möter HV71 borta klockan 16:00 och därefter är det en het match mellan Hamburger SV och Ballspielverein Borussia null neun Dortmund. Återstår att se vad som händer i kvällv.

Auf wieder sehen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0