Piteå kan göra snor till is

Man brukar tala om saker som kan göra guld av sand, men vad Piteå verkligen kan är att göra en fökyld Holms snor till is. Jag är så fruktansvärt förkyld och ja... minus 30 grader gör sitt, kan jag säga.

Var hemma i lgäenheten vid kvart i tolv igårkväll och det blev en snabb dusch och sedan ner i sängen. Var uppe klockan åtta i morse och tog mig till skolan. Halv sju var jag hemma från skolan - men var även inne en kortis på affären. Behövde ägg, fetaost, mjölk och kött till kvällen. Blev ryggbiff och bearnaisesås. Gott det!

Sedan fick jag skåda en alldeles, alldeles, alldeles.....

...skit i askungen...

..fruktansvärd hockeymatch där Rögle förlorade mot Skellefteå. Jag är så trött på det nu.

I dag damp det ner ett brev i min brevlåda med "Åre-guiden" från min käre farbror. Fy fan vad taggad jag är för att åka dit. Men det är först vecka 15.

Och först lite tid i den här underbara kylan. I morgon (fredag) har jag lång skoldag återigen. Woho....

Här har ni:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0