Då som kör vi som kör vi som igen

Halloj igen. Om ni hakar upp er på rubriken, så är det för att ni varit alldeles för lite i underbara Norrland. Jag håller på att försöka lära mig prata norrländska, men det går inte särskilt bra med det. Fast det finns de som hävdar att jag är bättre på det än på värmländska, göteborgska, stockholmska, med mera. Något jag dock är jävligt bra på, det är att prata skånska. Skånskt R - det finaste som finns. Nästan.

Grym dag på skid-SM i går. Såg hela sprinttävlingen som avslutades med att Magdalena Pajala, som kör för Piteå Elit och är uttagen till OS, spurtade förbi självaste Charlotte Kalla. Såg även Emil Jönsson ta SM-guldet i storartad stil. Shit, vad han dominerar.

Dömde i Hortlax i dag. Felri domare som vanligt.

I morgon - ny dag på jobbet och ny vecka. Det är riktigt spännande, för man vet ju aldrig vad man har att vänta sig under veckan.

Något mer? Jo justja, får in fin lön från Lokaltidningen i morgon. Underbart. Men nu är det P-T som gäller!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0