Vilken bragd!

Ska snart bege mig till metropolen Öjebyn för att döma lite handboll, men tänkte försöka sticka in ett blogginlägg först. Det var litta partaj i går, och jag missade dessvärre större delen av herrarnas skiathlon. Men jag såg målgången, och som jag jublade!

Detta är vad jag kallar bragd.
Inte att Anja Pärson tar brons, eller att Charlotte Kalla vinner guld. Det är stort, men ingen bragd.

Men att Sverige kan ha två grabbar på samma prispall i en tre mil lång längdskidåkning. Det är banne mig en bragd. Jag trodde inte alls på Johan Olsson, det var det väl i och för sig inte många som gjorde, men Anders Södergren gjorde tillsammans med Hellner ett fantastiskt jobb. Har sett reprisen av loppet, och jag kan gör adet flera gånger om.

Stort är det. Bara stort.

Dortmund besegrade Hannover i går med 4-1, och Yeovil fick stryk av Charlton med 2-0. Helt enkelt en toppenhelg. Nu hoppas vi på skidskyttemedaljer i kväll när det är dags för masstarten. Det är den tveklöst roligaste tävlingen på hela OS - efter ishockeyn. I morgon blir det till att gå upp kl 06 och se Sverige - Finland innan jobb.

Kommentarer
Postat av: Sanna

Att Anja tar brons efter den kraschen måste väl bara räknas som en bragd?! Holmie, nu har du nog slagit i huvudet lite! ;)

2010-02-23 @ 09:17:56
URL: http://sannalangvik.blogspot.com
Postat av: Holm

Imponerande, men inte en bragd.

2010-02-23 @ 17:27:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0