Söndag - seg som...

Gick upp för typ en timme sedan. Söndag. Underbart! Ska ta det riktigt lugnt i dag. Ska förvisso ner och storhandla med grannen snart. Det behövs!

Var en tuff dag igår, tre matcher i USM damjunior. Tyresö från Sthlm var uppe här i Pite och spelade och tog hem gruppen före Lillpite och Sollefteå. Det var bara tre lag. Det fjärde drog sig ur. Känns i armarna i dag att man dömde en del igår, men nu dömer jag inte förrän om två veckor.

Rögle förlorade igen igår. Jag såg inte hela matchen, men däremot de första tio - och fy f-n vad bra Rögle spelade då. Tydligen gjorde de en riktigt bra match och var inte helt oförtjänta av några poäng. HV71 är dock ett helsikes bra lag, och det fungerar inte att slarva som exempelvis Mathias Porseland gjorde vid 2-3-målet. Det är helt oacceptabelt mot seriens bästa lag.

Borussia Dortmund förlorade också derbyt mot Scheisse 05 (Schalke 04). Tungt. Dortmund går mot en rätt dålig säsong tyvärr. Jag som trodde så mycket på den här truppen...
Däremot vann Charlton mot Exeter, men det var mer förväntat och med tanke på att jag inte känner lika mycket för Charlton som för Dortmund, tröstar det ytterst lite.

Nu blir det avocado till frukost :-).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0