Handbollen startar nu

Kom hem från fest för en timme sedan. Blev ytterst lite alkohol, var inte alls pepp. Kanske har med nya dieten att göra? Gjorde i alla fall en härlig LCHF-färslåda till kvällsmat. Blev överraskad av mig själv. Låter kanske märkligt med creme fraiche och ost när man bantar, men så är den här dieten. Hittat en skitbra hemsida. LCHFrecept.com heter den. Check it out =).  Återstår att se om den fungerar.

I morgon (lördag) är det säsongsstart för mig när det kommer till handbollsdömandet. Om jag räknar rätt är det min nionde säsong som handbollsdomare. Det är tre USM-matcher på lördagen, och sedan fri på söndagen. Tanken var att en av matcherna skulle spelats på söndagen, men så blev det alltså inte. Lika bra det, skönt att få allt överstökat.

Dock betyder detta att jag missar både Rögles match mot HV71 och Borussia Dortmunds derbymatch mot Scheisse 05 (Schalke 04). Det blev förlust för Rögle i premiären, men de visade upp ett positivt bortaspel. Med det bortaspelet vinner de betydligt fler matcher den här säsongen än förra. Förhoppningsvis får de till ett fungerande hemmaspel också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0