Bloggen tillbaka

Har fått lite gliringar den senaste tiden att folk (framförallt släkt och vänner i söder) har saknat min blogg, så jag tänkte det är väl lika bra att köra igång igen. Jag håller med: Twitter var inget roligt.

Morsan fyllde 50 helgen som gick. Blev en hejdundrandes fest - som väntat. Släkten och vännerna är ju som de är. Visst jag blev lite lullig, men jag var nog inte ensam om det. Nu fick jag äntligen framföra Gotländsk sommarnatt. Behöver jag inte fundera på det mer som jag gjort de tre senaste åren :).
Grattis igen morsan! :)

Farsan har ny lägenhet mitt i centrum. Mycket mysig, men blir dock bara tillfälligt boende där. Själv ska jag stämpla in där tänkte jag nästa gång jag är i Helsingborg. Då blir det vikariat på en lokaltidning i Ängelholm. Enklast att pendla från centrum än från landet.

Jag och min kompis Robin har påbörjat en tävling, och inte vilken tävling som helst. De senaste två åren och framförallt de senaste dagarna har jag bestämt mig för att börja trappa ner på kilona, sedan jag ställde mig på en våg i helgen. Den visade lite för mycket och en klar ökning det senaste året, så nu blir det skärpning.
Så jag och Robin ska tävla om vem som går ner tjugo kilo först. Vinnaren får en gratis buffémiddag på Ångbryggeriet. En finrestaurang i Pite.
Första invägningen sker i morgon. Ni kan följa tävlingen här http://minustjugo.webblogg.se/

Något mer just nu? Dömer min första handbollsmatch för säsongen i helgen. Två matcher på lördagen, en på söndagen. Samtliga i Piteå. Bra början på att tappa kilo. Det här blir kul, riktigt kul.

Kommentarer
Postat av: Sanna

Heja Holm, jag håller på dig! Se till att gå ner försiktigt, så du inte förstör kroppen bara. Och tjugo kilo - är det inte lite väl mycket?

2009-09-23 @ 10:19:38
URL: http://sannalangvik.blogspot.com/
Postat av: Holm

20 kg är vad jag behöver gå ner =).

2009-09-23 @ 12:31:04
Postat av: Anonym

20 kg är OK tycker jag men låt det ta tid. Det tar minst ett år. farbrorn

2009-09-23 @ 14:11:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0