Theory things, not my stuff

Sitter just nu med medieteoriuppgift. Inte direkt mitt favoritområde om jag ska vara ärlig. Letar femtio mil långa artiklar om olika saker för analys. Väljer så klart sådant som innehåller frågeställningar om media, det är åtminstone inom mitt intresseområde.

Det var en trevlig helg. Tog en sväng på Kåren i fredags där det var Mandi Diao-tributekonsert. Folk hade svårt att känna igen låtarna, men jag tyckte det var en bra spelning trots det. Lördagen blev en riktig sportdag, dessvärre blev det förlust för alla "mina" lag, men i stället vann Borussia Dortmund derbyt mot Bochum i dag. En riktigt bra match av de svartgula.

De här tre dagarna som kommer nu innan jag åker hem ska jag försöka fixa så jag har koll på läget när jag drar ner till Skåne. Se till att slänga ut gammal mat exempelvis. Apropå mat gjorde jag LCHF-pizza i dag. Kolla in den på minustjugo-bloggen (http://minustjugo.webblogg.se/).

Avslutar med den här utmaningen som jag snodde av Minnas blogg :


*Var är din mobiltelefon?
Soffan!


*Var är din (o-)äkta hälft?

Que.

*Ditt hår?
Rufsigt

*Din mamma?
Morsan!

*Din pappa?

Farsan

*Det bästa du vet?
ishockey

*Din dröm inatt?
vrickad

*Din dröm/ditt mål?

svenssonliv

*Rummet du är i?
stökigt
*Din hobby?

sport

*Din skräck?

skräckfilmer

*Var vill du vara om 6 år?

journalistbranschen

*Var var du igår kväll?

här

*Vad du inte är?
färdig

*En sak du önskar dig?

framgång

*Var växte du upp?

rydebäck

*Det sista du gjorde?

pluggade

*Dina kläder?

träningsställ

*Din tv?

platt-tv

*Ditt/dina husdjur
?
pfft...

*Din dator?

superlaptop

*Ditt humör?
bra

*Saknar någon?

alltid

*Din bil?

besiktigas

*Något du inte har på dig?

mössa

*Favoritaffär
?
kjell o'co

*Din sommar?

findus

*Älskar någon?
familj

*Favoritfärg?
nej

*När skrattade du senast?
nu

*När grät du senast?
2009

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0