Kärt barn har många namn

Han är känd som Diblox, som Thiras, som Fluffy! För mig är han mest känd som Oscar! Min käre barndomskompis! Oscar har i princip känt mig sedan jag trillade ur spjällsängen, och samma jag med honom. Han är i och för sig nästan två månader äldre än mig. OK, en månad och 27 dagar för att vara exakt!

Han och jag har spenderat många timmar ihop - och per telefon! Innan tekniken fanns för att prata gratis över internet körde vi med vanlig trådtelefon istället. Telefonräkningen flög i höjden. Oops. Sedan funderade vi på att dra en nätverkssladd över hela lekplatsen, men det fick vi aldrig genomföra! En parentes kan då vara att vi bodde typ 50 meter ifrån varandra.

I dag så snackade jag och Oscar över MSN. Oscar felstavade och klagade på; "dålig dag vet du". Det där är kanske inte så kul för gemene man, men jag gapflabbade! EN RIKTIG KLASSIKER. Ni som sett mig skriva på ett tangentbord vet att jag skriver snabbare än folk pratar, men när tangentbordsskrivandet på lågstadiet och mellanstadiet gick åt helvete motiverade jag allt med - "en dålig dag". Fan vilket minne, haha.

Förutom att vi har gick på samma skola genom varenda årskurs har jag och Oscar har också spelat i orkester tillsammans. Eller hur ska vi definiera spela? Oscar orkade inte spela alltid. Long history.
Ibland missade vi bussen till orkestern - då blev det kebab istället.  Ungefär samma grej liksom.

Jag minns också när jag kastade en bouleboll rakt in i Oscars föräldrars växthus. En ruta gick i sönder och det kostade 50 kr. Jag trodde det var jävligt mycket men då liksom nu var det piss i Mississippi.

Sist av allt. Den här Oscar, har alltid haft den coolaste frisyren. Därav ordet Fluffy. Här kommer en mild variant av hur det kan se ut.

The one and only Oscar!

 

ZoceX and Diblox, forever and ever, hahaha!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0