En av de näststörsta har lagt av

Igår kom beskedet. Mats Sundin lägger skridskorna på hyllan. Han är inte den störste för mig - det vet ni vem det är, och så kommer det allt att vara. Men Sundin hade en sjukt bra karriär. 13 (!) säsonger i Toronto Maple Leafs. Kanadas hockeytokiga mecka, tillsammans med Montréal. Jag glömmer inte heller OS 2006. Minns ni matchen mot Finland, när det står 2-2? Foppa lämnar till Sundin (Eller var det Sundin som lämnade över till Foppa? Skitsamma!) som i sin tur lämnar över till Nicklas Lidström. Pang, klonk! Rakt upp i vänstra krysset. Så jävla snyggt mål signerat Sveriges bästa hockeyspelare (Bäst betyder inte alltid störst).

Morsan skickade SMS i dag. Hon är på Corsica, den franska ön i Medelhavet ni vet. Jag är fortfarande inte avundsjuk, för på lördag åker jag till Fjollträsk för att se NHL-premiären. Det är tuffare än Corsica, det vill jag lova - även om jag inte varit på den där ön ännu.

Rögle besegrade Luleå i dag.
Grannen är lagom bitter.
Jag är det inte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0