Ukraine here I come

Hej, här är jag som är världssämst på att uppdatera bloggen. Har rätt mycket att göra med SvenskaFans för tillfället, men det är ofantligt kul. Sett F1 i dag och i kväll går resan till Stockholm för att tidigt i morgno ta flyget till Ukraina via Köpenhamn.

Därefter vändar en och en halv vecka i Ukraina, först en natt i kiev, sen en natt i Dneprepotovsk och resterande tid i Zaphorizhya. Jag kommer att skriva om idrott i skolan, ett ämne som är otroligt viktigt i svensk skolmoral.
Min egen hypotes säger mig att förutsättningarna för idrott i skolorna i Ukraina är betydligt lägre, vilket antagligen alla förutsättningar är i princip. Jag hoppas inte att jag har för grova fördomar.

Resan bjuer även på guidetur i Kiev och dneperopotvsk , en fotbollsmatch (Cupsemifinal) med mera. Det här blir grymt. Ska gå på museum också, som jag gillar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0