Framgångsfabriken

Nja, det var kanske fel ord att kalla skolan för, eftersom personerna nedan inte är utbildade på skolan, förutom en då.

I helgen var det nämligen GRÄV i Örebro, det vill säga då guldspaden delas ut, kanske det mest hedersamma priset man kan få som journalist. I år gick det till Håkan Svensson, SR Skåne som varit uppe och varit föreläsare och lärare i flera av kurserna här på skolan, blanda nnat den kurs jag avslutar i morgon om grävande journalistik. Han får priset för avslöjandet om MVG-fabriken Procivitas.

Guldspaden för Riks-TV gick till Agneta Bernhardson på Uppdrag granskning som även hon varit gästlärare den senaste läsperioden. Hon fick för inslaget om gravästtningen i Vännäs där kistorna krossades ihop vid sättningen. Gripande historia och ett välförtjänt pris, tycker jag!

Per Sandberg från Pitea-tidningen var nominerad även han och han har gått på skolan.

Så så.. Nåja. För mig själv har det varit en hellugn dag. Något annat har jag inte pallat med :p. Också har snön kommit igen. BAH. När det väl blivit barmark får det gärna hålla sig så. Det har snöat konstant sedan i gårkväll.

Hur som. Ny vecka, nya tag. På söndag åker jag hem till Helsingborg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0