Trevlig ort, fotboll, pengar, handboll, studier, Kalix

Just nu flyter allt på något så fruktansvärt bra och livet känns faktiskt ganska underbart! Inget att oroa sig för - tror jag (?) :P - och så.
***
I vilket fall begav jag mig som bekant till Gällivare  i lördagsmorse, ja det blev ändrat. Kom fram till Gällivare vid 11-12-tiden och käkade mat. Strax innan vi blåser igång första matchen upptäcks att näten i målen är så gott som sönder överallt och vi tvingas skjuta allt en kvart eftersom de behövdes lagas. Lite dålig koll där av arrangörerna kan man tycka! Det var dock mycket trevligt folk. Nåja, dömde fem matcher på lördagen och fem på söndagen. Var stendöd på lördagskvällen men vi (jag och min domarpartner) tog oss ändå till O'learys för att se Sverige - Portugal, eftersom vi inte hade kanalen på hotellrummet.

Det var fem lag med pojkar födda 94 som deltog: Malmberget (Gällivare), Öjeby (Piteå), Strands (Hudiksvall), SIkeå (Söder om Skellefteå), Bolton (Stockholm). Bolton och Strands gick vidare till nästa steg. Det var nämligen ungdoms-Sm. Det är det jag dömt de tre senaste helgerna.
***
Gällivare var en liten men trevlig stad inbäddad av fjäll. Jag tycker det är coolt och på vägen till Gällivare såg vi en hel renhjord på typ 30 renar! Fräckt! :P Det ligger redan snö längs vägkanterna inåt landet och idag regnade det som in i tusan här i Piteå. Lite kallar så kommer snart snön.

***
Jag har dömt mycket, men det ger fan belöning! Så skönt!
***
På onsdag ska jag döma igen! I Kalix, cirka elva mil norr om Piteå. Då spelar Kalix mot Lillpie i damer division 2. Min första seniormatch för i år, men det ska nog inte vara några problem. Ännu inget inbokat till helgen när det gäller dömeriet, men kanske blir något annat tjohejsan. Vet aldrig vad som väntar runt hörnet!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Förvånande att en skåning tycker renar är fräcka :P

2008-10-17 @ 17:03:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0