Ni kan jaga mig hur mycket ni vill

Ett visst företag, eller aktiebolag rättare sagt, jagar mig och mina pengar. Jag blir irriterad! I dag fick jag ett brev från samma företag som tog kontakt med mig för ett par veckor sedan. I brevet stod det klart och tydligt att de registrerat ett inköp från mig hos en av de större elektrnoikkedjorna i Sverige. Ni förstår säkert vad det handlar om. Vad hände med friheten, privatlivet?
I går var det ett inslag på TV4 eller SVT om att ICA skulle börja registrera kunders köp och sen ge rabatter för det de köper mest. Det kritiserades, men att den här organisationen får uppgifter från affärskedjorna, det har jag då aldrig hört något om. Förbannad blir jag! I vilket fall, inköpet jag gjorde tillhör inte mig i vilket fall - inom citationstecken. Det är svindyrt, det är rån och jag går hellre miste om hela grejen än och betalar till stenåldersföretag.

Ta från de rika, inte från de fattiga. Man kan väl åtminstone prioritera?

Jag avslutar detta hårda inlägg,  med en härlig tysk gobit :). Ett tifo från Südtribüne i Dortmund. Se klippet, lätt värt :).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0