NHL, lite plugg och Gällivare

Efter att ha dömt på lördagen åkte jag till Stockholm på söndagsförmiddagen. Flygresan gick enkelt och trevlig som jag är hjälpte jag en 30-åring som aldrig flygit innan med att hitta rätt och så vidare. Jag har svårt för att inte jälpa dtill och har man tid så har man.

Väl på arlanda hjälpte jag mannen att hitta sitt bagage innan jag tog flygbussen mot staden, gick av på St.Eriksplan för att tunnelbanan till Södermalm där jag skulle träffa SvenskaFans(.com)-folket på O'learys. God bit mat med god dricka och allt betalt av SvenskaFans. Matchen, det vill säga Pittsburgh Penguins mot Ottawa Senators var egentligen ingen höjdare, men det var trevligt - inte bra (själva matchen), men ändå.  Trevligt sällskap  om inte annat!

Nåväl, passade också på att hälsa på min farbror Erling som bjöd på både sovplats och frukost - en mycket bra bed and breakfast! Jag är ganska imponerad av att jag tog mig runt i Sthlm, trots att jag aldrig åkt tunnelbana där innan - tror jag? - men man kommer ju alltid fram.

Aja, den här veckan har varit fylld av en del studier och i kväll ska jag se på Rögle - Djurgården på TV. I morgon däremot är det avfärd till Gällivare för en week-end. Ska döma tio matcher dock lördag och söndag. På lördagkväll är det ju dessutom Sverige - Portugal i VM-kvalet, och det lär ju finnas en TV på Grand. För där ska jag bo!!

Aja... nu har jag uppdaterat er! Vi hörs.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Glöm inte ring din mor!!1

2008-10-09 @ 19:51:12
Postat av: Holm

Det händer väl? Gör jag väl inte allt för sällan? :P Vem skriver förresten?

2008-10-10 @ 02:38:01
Postat av: BEA

Glöm inte ringa din syster!!!!! Hehe, skojja...

saknar dig brorsan!

Kram Systeryster

2008-10-11 @ 09:50:12
URL: http://beaholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0