Kalix

Fjorton (14) mil norr om Piteå, där ligger Kalix - där var jag i dag.
Dagen började förvisso med skola fram till halv fem innan min domarpartner hämtade mig utanför skola. Det var bara att åka (eller fara som norrlänningarna säger) direkt. Som bekant begav vi oss till Kalix och efter att ha yrat runt i "stan" i cirka en halvtimme frågade vi två damer efter vägen till sporthallen. Vi hittade till slut!

Inför besöket hade jag hört att Kalixbor pratar otroligt långsamt och det är f-n sant. Fy fan! Det går inte undan i den här staden ska ni veta. Varken bilar, människor, cyklar, dörrar eller jetflygplan går fort i Kalix.

Tiden däremot - den gick jäklikt fort. Åtminstone under matchen i en ganska fin arena faktiskt! Det fanns både gym, bad, boxningshall och idrottshall där. Ett helt sportcenter.

Det är knepigt. Piteå är större än både Gällivare och Kalix men Gällivare har O'learys och Kalix har ett fett jävla sportcenter! Glöm att Norrmalmia är ens nära...! Konferenscenter. Det har vi däremot!

Piteå Kommun är i och för sig rätt vakna tycker jag, de hade kommunfullmäktige i måndags och de verkar inte ha sovit i alla fall. Det ska byggas ett resecentrum i centrala Piteå till norrbottniabanan framförallt. Norrbottniabanan ska gå mellan Umeå och Luleå. Det är alltså tåg som ska gå där, en tågbana, inga norrlänningar - om ni nu trodde det :P!

I vilket fall gick dömningen mycket bra, vi hade bra koll på matchen tycker jag och Kalix vann mot Lillpite i damernas division 2 och ledde väl egentligen hela matchen.

Skönt att komma hem efter en sådan dag. Nu är det snart helg! Fy vad skönt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0