Ny vecka, Karjala Cup och avklarad hemtenta samt räddningstjänstövning

Då var det måndag igen. Var i Kalix i går, 36-19 blev det till Kalix mot Skellefteå. Var egentligen inte mycket att tala om, men men. Till nästa helg står Malmberget på programmet hela lördagen medan söndagen kommer att krönas av pojk-SM steg 2 i Öjebyn.

Nu är det landslagsuppehåll i Elitserien eftersom Karjala Cup börjar på torsdag. Onödigt tycker vissa, rätt spännande och faktiskt rätt skönt tycker jag. Vila huvudet lite med alla siffror som trillar in om och om igen.  NHL går ju fortfarande förvisso.

Fick svar för min hemtenta i tidningsredigering A i dag och klarade mig med 21,5 poäng av 24. Fullt godkänt tycker jag och god marginal till "icke godkänd"-nivån, men i ärlighetens namn lär ingen haft underkänt.

I morgon (tisdag) är det dags för Piteås räddningtjänst att ha övning. Jag fungerar som någon ansvarig/samordnare mellan oss journaliststuderande som ska "spela" journalister i morgon.  Det blir spännande, och roligt. Ingen sovmorgon och ingen NHL-hockey dock.

Började förresten en ny kurs i dag, tidningsredigering 2 kallas den. Mycket trevlig lärare (från helsingborg för övrigt) och det känns som att det blir en mycket nyttig kurs att gå igenom.

Kommentarer
Postat av: Minna

Hur vet du vad du fick för poäng på hemtentan??

2008-11-05 @ 17:47:54
URL: http://minnaannim.blogg.se/
Postat av: blomman

Du har blivit utmanad :P

2008-11-09 @ 18:07:30
URL: http://blomkviiist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0