20-årsdagen blev mer än bara en 20-årsdag...

...det blev också en otroligt trevlig upplevelse när morsan och syrran helt oannonserat knackade på klockan 00:00 den 24:e november. Dessutom hade de haft lite tur och kommit upp med det enda flyget som faktiskt gick till Piteå och de landade på Ankars 23:57. Det kallar jag "i grevens tid".

Aja, jag skakade i flera minuter efter att dem kom, chockad som jag var. Positivt chockad så klart. Jag blev helt paff! Jag fick flera presenter såväl av syster och mor som ni där hemma - tack alla för både presenter och födelsedagskort! Det värmer (i kylan)!

Apropå vädret så drog ju syrran och mor med sig blåsten upp. "du säger ju att det aldrig blåser här uppe". Nej det gör det oftast inte, åtminstone inte som i Helsingborg, men det är klart att de prickar in den blåsigaste helgen någonsin sedan jag kom upp hit :). Sedan tog de med sig den ner igen... till de sydligare breddgraderna.

Jag fick en herrans massa presenter. Ett skåp jag gjort på slöjden en gång i tiden fylldes med massa roliga grejer, exempelvis min randiga anka (Ankan) och mina första skor. Sedan fick jag också ett fint album av mor som ger både tankar och skratt.

Av far fick jag bl.a. 1000 kronor på intersport, de har jag förvaltat i dag faktiskt och köpt mig en jacka (och termobyxor). Det var riktigt skönt - ni kommer jag inte att frysa! Fick sedan en herrans massa presentkort på systembolaget, om det nu ska vara tecken på något. Men de kommer att användas de också.

Fick också tre boxar av 2½ men! precis som jag önskat mig. Alltså en komediserie som jag avgudar med Charlie Sheen i huvudrollen och en del lite mindre kända skådisar som jag dock avgudar: Jon Cryer, Angus T Jones, Conchata Ferrell, Marin Hinkle, Holland Taylor och vad nu dem alla heter...!

Aja, syrran och morsan var här sent in på natten men därefter var jag tvungen att sova för det väntade faktiskt en skoldag. Den skoldagen blev (som tur var?) inte så lång och jag kunde umgås med mina familjemedlemmar som sov på Furunäset i två nätter. Det blev vandring (om och om igen) på stan och sedan mat på en kinarestaurang här i Piteå. Mätta och belåtna. Efter att ha visat dem runt på skolan så blev det radiosändning för mig en timme medan dem gick hem och handlade lite snabbt.

Dagen avslutades med lite (nja) Buzz på mitt playstation innan två trötta typer åkte ut med taxin igen! Det var grymt kul att ha dem på besök här - och sjukt oplanerat.

Apropå något helt annat så fyller farsan år i dag (eller igår, dvs den 25:e). Grattis farsan!

Nu är jag helt plötsligt 20 år... herregud!

Sanna klagade visst på att jag inte nämnde henns och Emmes present :P. Jag fick två stolar inslagna i exklusivt aftonbladetpapper! Riktigt fina stolar, dessutom var de mina egna :D Men tack! De var efterfrågade hehe...

Av Johannes och Robin fick jag en jägerflaska och en annan present som jag dock inte kommer att bära :p.

Nu blir det för mig att sova också...

Kommentarer
Postat av: evelina

skouuuune ftw!!!

2008-11-26 @ 05:13:51
URL: http://suzi9mm.blogg.se/
Postat av: Robin

Landade flygplanet på ankars?

2008-11-27 @ 00:05:04
URL: http://lufsludde.blogg.se/
Postat av: Holm

Nej... men dem gjorde. Landade = Anlände... avdelning slang.

2008-11-27 @ 01:01:12
URL: http://holmen.blogg.se/
Postat av: Holm

Eller vad man ska kalla det för...

2008-11-27 @ 01:01:38
URL: http://holmen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0