Promenadseger, "Sanningens ögonblick" och Burken (?)

Sverige krossade Danmark. Det slutade hela 8-1 och Kenny Jönsson var tveklöst en av planens bästa spelare - vilket han behövde vara med tanke på att hans tidigare prestationer inte varit särskilt mycket att hänga i julgranen. Dock spelade han inte sista perioden och då snackades det om att han fått en smäll mot huvudet. Första tanken helt klart att han "slår upp" hjärnskakningen, men efter matchen säger förbundskapten Bengt-Åke Gustafsson att det bara var ryggen. Mörkar man kanske? Återstår att se...

I går på medieteorilektionen kollade vi på "Sanningens ögonblick". Inte för skojs skull utan så klart för att vi skulle analysera kring det programmet. Jag såg det igen i kväll och funderade lite över samma saker, men jag tycker faktiskt det är riktigt underhållande, men förstår dem som inte håller med.
Jag har ju alltid haft sjuk humor och skrattat åt allt så det är kanske ingen överraskning att jag finner det underhållande.

Sen är det uppenbart att det är ett upplagt program och planerat rakt in i det sista för att de ska vinna så lite pengar som möjligt och känna att det blir så tufft det bara kan.

Men ger man sig in i leken får man tåla steken.

Förresten ska vi tydligen leka "Burken" nästa vecka, fick jag inbjudan på. Jag visste inte vad Burken var, men anade att det var en lek. Det jag inte visste var att jag lekt Burken flera gånger när jag var ung, men i Skåne heter det något helt annat.

Burken = DUNKGÖMME

Förmodligen kommer jag idiotföklaras när jag skriker "Dunk" då i nästa vecka när jag "dunkat" någon. Men vadå, burkar man eller?

Min granne skrattade aningen... jag visste att det hette kull när man ska "ta varandra" (så ja, ingen misstolkning), men i Skåne heter det pjätt. Då utbrister Johannes: "Jävla ryssar!"

Jag har hört danskar, nordpolacker, gröthalsar och allt vad det heter....men aldrig ryssar?

Var dag lär man sig något nytt, eller hör om inte annat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0