Leva efter sina egna motton

Alla har vi våra egna tankar, våra egna funderingar, om sig själv och om andra. Kan de någonsin vara negativa? Visst kan de vara negativa för personen i fråga, men är det negativt för en själv att kritisera andra ting och folk samt dig själv? Fick bara en fundering kring detta utifrån ingenting, men tycker det är en ganska intressant tanke. Jag kan fundera på om den där personen jag snackade med i går (påhittat alltså :P) verkligen var så idiotisk som jag kanske tycker att personen är...

Som sagt är det ett påhittat exempel, men kritik är bra, och motton är bra. Motton. Motton. Motton.

Jag har många egna motton, som jag hittat på själv och som jag lever upp till eftersom det är jag som är mottot, eller mottot som är jag, hur ni nu vill se det.

Till exempel att det man inte gör i dag kan man alltid göra i morgon, vilket inte enbart påpekar att man kan skjuta upp grejer man egentligen skulle gjort till dagen därpå utan även att det alltid kommer en morgondag. Man lever inte för att nå döden, åtminstone inte jag, och när väl döden är inne drabbar den bara kropp men ej själ.

Kommentarer
Postat av: Blomman

Djup sida hos dej eller? :O

2008-05-20 @ 17:11:23
URL: http://blomkviiist.blogg.se
Postat av: Minna

En dag för djupa tankar? Jag har oxå bloggat flummigt idag..

2008-05-20 @ 22:06:08
URL: http://minnaannim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0