Äntligen dags för sommarens händelse

I dag börjar det. Första matchen är det Schweiz - Tjeckien och det följs av Portugal - Turkiet. Det är två riktigt intressanta matcher eftersom det är fyra lag som vi inte riktigt vet var vi har.

Jag tror dock att Schweiz kommer stänga matchen för Tjeckien och därmed blir det nog en ganska trist historia, men det blir i och förs ig aldrig en EM-inledning rent stämningsmässigt men spelmässigt kommer det nog inte bli mycket till spel.

Portugal däremot kommer antagligen köra över Turkiet. Jag ser Turkiet tillsammans med Österrike som turneringens klart sämsta lag. Grekland ligger också nära där, trots att de är regerande mästare. Dock tror jag att både Polen och Rumänien kan skrälla.

Så jag tror att följande lag går vidare från sina grupper:

A: Portugal, Schweiz
Portugal klart starkast i sin grupp. Schweiz har viss fördel av hemmaplan och därför tror jag inte riktigt på Tjeckien. Tjeckien svajar i försvaret.
B: Tyskland, Polen
Kommentar: Polen kommer att få slåss hårt med Kroatien om den sista platsen. Kroatien ser dock ganska svaga ut i offensiven och Polen imponerade på mig i VM.
C: Italien, Holland
Det är få som tror på Italien i och med deras skadebekymmer, men jag tror inte alls mycket på Frankrike. Kanske är det för att jag inte är någon större fan av Domenech som tränare. Holland klart starkast i gruppen enligt mig.
D: Spanien, Ryssland
Tyvärr Sverige, men det som visades upp i träningsmatcherna kommer inte räcka till någon kvartsfinal. Ryssarna ser tända ut och med en riktigt rutinerad tränare som kan få ut allt från sina spelare kommer Ryssland tillsammans med Spanien att gå vidare.

Finallag:
Tyskland, Portugal

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0